Ramones - End Of The Century tab

These are the chords for the Phil Spector Record "End of the Century" recorded in
1980. The named is now based on the great documentary "End of the Century: The story
of the Ramones.

1. Do you remember Rock 'n' Roll Radio?

[ C  G ] x2 
    
G   
     
[ C  G ] x2 
  
G  
   
[ G   F# F ] x2  

G                         F# F
Rock'n, rock'n'roll radio   Let's go 
Rock'n, rock'n'roll radio   Let's go 
Rock'n, rock'n'roll radio   Let's go 
Rock'n, rock'n'roll radio   Let's go 
                            
[ G  C  D  G ] x2   
               
G              C      D  
Do you remember Hullabaloo, 
Upbeat, Shinding and Ed Sullivan too? 
Do you remember rock'n'roll radio? 
Do you remember rock'n'roll radio?  
               
[ G  C  D  G ] x2     

G               C      D    
Do you remember Murray the K, 
Alan Freed, and high energy?   
It's the end, the end of the 70's
It's the end, the end of the century 

G 

   A                D   
   Do you remember lying in bed  
   G                E          
   With your covers pulled up over your head?   
   C                D             G    
   Radio playin' so no one can see   
   C                D            
   We need change, we need it fast
   G                E            
   Before rock's just part of the past        
   C                                   D  
   'Cause lately it all sounds the same to me                    
                                              
[ C  G ] x2                                   
                                                           
G                                       
                                   
[ C  G ] x2                             
     
G                               
                                        
[ G    F ] x2                        
   
Rock'n, rock'n'roll radio...                              
                                                                  
[ G  C  D  G ] x2    

G                 C     D
Will you remember Jerry Lee,
G                       C  D
John Lennon, T. Rex and Ol Moulty?
G                 C          D
It's the end, the end of the 70's
It's the end, the end of the century

G 
                                                               
  (chorus)                                                       

[ C  G ] x2       
              
G               
 
[ C  G ] x2 
             
G     
               
[ G   F# F ] x2                                            
                                             
Rock'n, rock'n'roll radio... 

2. I'm affected 

I'M AFFECTED                                                                                    
 
[ bass] then...
     
[ F#  E   ] x3 
     
[ E  G  D ] x4
   
E   
     
A                     F         G  
When I look into your big brown eyes 
And I feel like I'm in paradise
I want you by my side        
                             
              A                F G 
   'cause I'm affected, 'fected 
   Yeah, I'm affected, 'fected  
            A        F        G        A 
   Well I'm affected and all I want is you 
                              
      G                         
      Didn't know it a few years ago 
      A                       
      But now I finally know 
      F                      
      I want you by my side  
      G          E                  
      I want you baby, baby, baby, baby

A                    F                G
Yeah, I love you and I want you to know           
Yeah, yeah, and that's for sure 
I want you by my side        
                             
   'cause I'm affected...     
                             
      Didn't know...          
                                                    
[ F  E  D ] x4  
  
[ E  G  D ] x4  
 
E   
   
Yeah, I love you... 
                                                           
   'cause I'm affected...
                         
   'cause I'm affected...  

3. Danny Says

[ riff ] x4      
 
E             A    B 
Danny says we gotta go
Gotta go to Idaho 
E                                  A    B   [ E+riff ] 
But we can't go surfin' 'cause it's 20 below  
                       
Sound check's at 5:02
Record stores and interviews     
Oh, but I can't wait to be with you tomorrow   
              
     A   B  E 
Baby oho-ho-ho
We got nowhere to go  
A       B        C#              A   B 
And it may sound funny, but it's true 
                             
Hangin' out in 100 B  
Watching Get Smart on TV
Thinkin' about you and me and you and me   

   D
   Hangin' out in L.A. and there's nowhere to go  
   A                             
   It ain't Christmas if there ain't no snow 
   D  
   Listening to Sheena on the radio oh-ho oh-ho
   B           E           
   Oh-ho oh-ho uho-ho
                     
[ F#  B  C# ] x3

F# 

   F#               B  C# 
   Sound check's at 5:02  
   Record stores and interviews  
   F#                       B      C#  F#  
   Oh, but I can't wait to be with you tomorrow   
                          
                          
        B   C# F#         
   Baby oho-ho-ho  
   We got nowhere to go  
   B        C#      Eb             B    C# 
   And it may sound funny, but it's true 
                                              
   Hangin' out in...          

[ F#  B  C# ] 
            
[ till fade out ]
       
[ riff:  E C# D F# ] 

e|----------------- B|--5--------7--5-- G|-----6--7-------- D|----------------- A|----------------- E|-----------------
4. Chinese Rock [ F5 G5 ] x2
[ Bb5 C5] x2Guitar 1[ F5 G5 ] x2Guitar 2 e|------3-------B|--6--------6--G|--------------D|--------------A|-------------- x2 (the 6 frets you bend to one)E|--------------
Guitar 1[ Bb5 C5 ] x2Guitar 2 e|------8-------B|--11--------11 G|--------------D|-------------- x2 (11 bend to one)A|--------------
F5 G5 Somebody call me on the door Say hey hey hey it's Arty home You wanna take a walk, you wanna go cop You wanna go get some Chinese Rock D5 A5 G5 A5 I'm living on a chinese rock All my best things are in hock I'm living on a chinese rock Everything is in the pawn shop [ F5 G5 ] x2 [ Bb5 C5 ] x2
[ F5 G5 ] x2Guitar 2 e|------3-------B|--6--------6--G|--------------D|--------------A|-------------- x2 (the 6 frets you bend to one)E|--------------
[ Bb5 C5 ] x2Guitar 2 e|------8-------B|--11--------11 G|--------------D|-------------- x2 (11 bend to one)A|--------------
F5 G5 The plaster fallin' off the wall My girlfriend's cryin' in the shower stall It's hot as a bitch, I should've been rich But I'm just diggin' a Chinese Ditch D5 A5 G5 A5 I'm living on a chinese rock All my best things are in hock I'm living on a chinese rock Everything is in the pawn shop [ E G A ] x2 D A G [ E G A ] x2 D A G Fr G5 The plaster fallin' off the wall My girlfriend's cryin' in the shower stall It's hot as a bitch, I should've been rich But I'm just diggin' a Chinese Ditch D5 A5 G5 A5 I'm living on a chinese rock All my best things are in hock I'm living on a chinese rock Everything is in the pawn shop I'm living on a chinese rock I'm living on a chinese rock I'm living on a chinese rock I'm living on a chinese rock [G5 A5] x3 [A5 D5] end 5. The Return of Jackie and Judy B B Jackie is a punk, Judy is a runt They went down to the Mudd Club And they both got drunk E F# Oh-yeah B Jackie is a bookie, Judy's taking loans They both came up to New York Just to see the Ramones Oh-yeah B E F# B And oh, I don't know why she wrote that letter Oh no, oh no E F# Oh I don't know why D# F# We won't forget her, oh no B Jackie's playing hooky Judy's playing pool They both got caught for cutting Got to go to summer school Oh-yeah B Jackie's scalping tickets Judy's getting harassed They both got kicked outside Didn't have a backstage pass Oh-yeah And oh, I don't... D# Dont't know what's on her mind B I don't know, no, I don't know D# But I can't stand to see her cryin' B She's still cryin', she ain't tryin' D# She's going to get left behind E F# G# F# Nobody wants you, nobody wants you Jackie is a punk... Jackie's playing... And oh, I don't... Oh I don't know why Oh I don't know why Oh I don't know why Oh I don't know why Oh I don't know why 6. Let's go [ E B C G D ] x4 [ B F# G ] x2 A C D Don't wanna study on the G.I. bill Want more action, haven't had my fill Mercenary, fight for anyone Fight for money fight for fun E B C G D Let's go Let's go Let's go Let's go [ B F# G ] x2 Got a country you wanna protect But your army is more likely to defect Hire my SMG with a full clip On automatic it's guaranteed hit Let's go... [ B F# G ] x2 [ E G C D ] x2 E G Gee it's kinda scary out here C D Mosquitoes are happy tonight E G Mommy, Daddy, can I please come home C D Even if just for one night Let's go... [ B F# G ] x2 Schocked how deadly we fight back Troublemakers who attack Mercenary, fight for anyone Fight for money fight for fun Let's go... Let's go... E Let's go 7. Baby I love you [ G# C# D# ] x2 G# C# D# Have I ever told you How good it feels to hold you It isn't easy to explain [ G# C# D# ] G# And though I'm really tryin' D# I think I may start cryin' G# Bb My heart can't wait an other day D# When you kiss me I just gotta Kiss me I just gotta Kiss me I just gotta say G# C# D# Baby, I love you come on baby Baby, I love you Baby, I love, I love only you [ G# C# D# ] I can't live without you I love everything about you I can't help it if I feel this way [ G# C# D# ] Oh I'm so glad I found you I want my arms around you I love to hear you call my name Oh tell me that you feel Tell me that you feel Tell me that you feel the same Baby, I love... [ G# C# D# ] x5 Oh I'm so glad... Baby, I love... [ G# C# D# ] Baby, I love you Baby, I love you Baby, I love you Baby, I love you [then fade] 8. I can't make it on time [D G] x2 [verse] D G I can't make it on time I can't make it on time I keep trying and trying I can't make it on time [pre-chorus] F#\G F#\G A I Can't hurry, and you can't wait It doesn't matter becuase your already late I can't get off the telephone It only rings when I'm alone [chorus] D B You gotta wait wait 'cause you don't need no one Wait wait 'cause you know that I'm the one G A You gotta wait hey, hey, hey..... [solo] F#\G A x4 [chorus] [verse] [pre-chorus] then.... A F#\G I can't make it on time I can't make it on time I can't make it on time I can't make it on time (end)D 9. This ain't havana [ A C E D ] x4 A E I had no advantage over you There was troubles and I had'em too Just 'cause you're so strung out Don't mean it can't work out [ A D A ] E A D A Ba-ba-banana This ain't Havana Do you like bananas E Ba-ba-bananas Say you're a victim of society You ask them for your mercy Just like the cats in the garbage cans When's their time coming, man [ A D A E ] x4 D A E A You better offer some resistence You better give up on my insistence Things happen overnight You don't give up without a fight [ A D A ] Ba-ba-banana... D E You say you're poor and uneducated You ain't gotta chance 'cause you're hated You're on your way to life's promotion You hinder it with emotion [ A C E D ] x4 You better offer... [ A D A E ] x4 I had no advantage... [ A D A ] Ba-ba-banana... [ A D A ] Ba-ba-banana... A 10. Rock 'n' Roll High School [G] C Well I don't care about history Rock, rock, rock'n'roll high school F 'Cause that's not where I wanna be C Rock, rock, rock'n'roll high school A F I just wanna have some kicks A F I just wanna get some chicks C A F G Rock, rock, rock, rock, rock'n'roll high school [G] C Well the girls out there knock me out, you know Rock, rock, rock'n'roll high school F Cruisin' around in my GTO C Rock, rock, rock'n'roll high school A F hide from the teachers and the principal A F becuase you don't want to be no fool C A F G Rock, rock, rock, rock, rock'n'roll high school C A F G Rock, rock, rock, rock, rock'n'roll high school [C] G Fun fun rock'n'roll high school C Fun fun rock'n'roll high school G Fun fun rock'n'roll high school C Fun fun rock'n'roll high school F Fun fun, oh baby C A F G Rock, rock, rock, rock, rock'n'roll high school C A F G Rock, rock, rock, rock, rock'n'roll high school [drums] C Well I don't care about history Rock, rock, rock'n'roll high school F 'Cause that's not where I wanna be C Rock, rock, rock'n'roll high school A F I just wanna have some kicks A F I just wanna get some chicks C A F G Rock, rock, rock, rock, rock'n'roll high school [C] G Fun fun rock'n'roll high school C Fun fun rock'n'roll high school G Fun fun rock'n'roll high school C Fun fun rock'n'roll high school F Fun fun, oh baby C A F G Rock, rock, rock, rock, rock'n'roll high school C A F G Rock, rock, rock, rock, rock'n'roll high school c [end] 11. All the way [ A E A G F# E ] x4 1-2-3-4 [ F# B F# C# ] x4 F# B F/F# Feedback blasting out my ears makes me so high I love all the monitor men but why are they alive B F# The van is making me crazy It's just like being in the navy [ B G# C# ] Doomsday, doomsday's coming - 1981 But until things blow I'm gonna have some fun The bubble's going to explode Probably never live to get old [ B G# C# ] B But I just wanna have some fun D# Probably won't see no money B I just wanna have some fun C# Before they throw me in the sanitarium [ F# B F# C# ] x4 [ repeat all except intro ] [ F# B F# C# ] F# 12. High Risk Insurance [ A C A G ] x4 A G High risk insurance The time is right High risk insurance The time is right A C D E Got endurance, I was trained I got my sights adjusted and my telescope aimed High risk... Everybody wants an explanation Got no love for the enemy nation [ E D C D G A D ] [ A (C A) D E ] x3 A (C A) D E High risk insurance High risk insurance High risk insurance High risk insurance [ A C A G ] x4 High risk... Everybody wants... [ A G A D ] x2 You gotta fight to stay independent I got my pride and I'm gonna defend it Got endurance... [ E D C D G A D ] [ A (C A) D E ] A (C A) D E High risk insurance High risk insurance High risk insurance High risk insurance High risk insurance A High risk insurance Well thats it.
Tap to rate this tab
 
# A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z